سبک زندگی سالم

5 کلید برای زندگی بلندتر

چگونه ممکن است ایالات متحده بیشترین هزینه را برای خدمات بهداشتی داشته باشد و با این حال یکی از کمترین امیدهای زندگی در میان تمام کشورهای توسعه یافته باشد؟ (به طور خاص: 9,400 دلار در هر نفر، 79 سال، و رتبه 31.)

شاید ما در حوزه بهداشت این مسئله را برای مدت طولانی اشتباه دیده‌ایم.

سبک زندگی سالم و طول عمر

پژوهشگران مدرسه بهداشت عمومی هاروارد (Harvard T.H. Chan) یک مطالعه گسترده در مورد تأثیر عادات سلامت بر امید به زندگی انجام دادند، از داده‌های مطالعه بهداشت پرستاران (NHS) و مطالعه پیگیری حرفه‌ای (HPFS) استفاده کردند. این بدان معناست که آن‌ها اطلاعاتی در مورد تعداد زیادی از افراد در طولانی مدت داشته‌اند. مطالعه NHS شامل بیش از 78,000 زن بود و از سال 1980 تا 2014 ادامه یافت. مطالعه HPFS شامل بیش از 40,000 مرد بود و از سال 1986 تا 2014 ادامه یافت. این بیش از 120,000 شرکت‌کننده، 34 سال داده برای زنان و 28 سال داده برای مردان است.

پژوهشگران بررسی کردند که چگونه داده‌های NHS و HPFS در مورد رژیم غذایی، فعالیت‌های فیزیکی، وزن بدنی، سیگار کشیدن و مصرف الکل که از پرسش‌نامه‌های معتبر و به صورت منظم جمع‌آوری شده بود، بر روی امید به زندگی تأثیر گذاشته‌اند.

سبک زندگی‌ درست به معنای دقیق چیست؟

این پنج حوزه انتخاب شدند چون تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که تأثیر بزرگی در خطر مرگ زودرس دارند. در زیر نحوه تعریف و اندازه‌گیری این عادات سالم آمده است:

  1. رژیم غذایی سالم که بر اساس مصرف گزارش شده از غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه، مغزها، غلات کامل، چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا-3، و غذاهای ناسالم مانند گوشت قرمز و فراورده‌های گوشتی، نوشیدنی‌های شیرین‌کننده، چربی اشباع و سدیم محاسبه و رتبه‌بندی شد.
  2. سطح فعالیت فیزیکی سالم که به عنوان حداقل 30 دقیقه فعالیت متوسط ​​تا فعال روزانه اندازه‌گیری شد.
  3. وزن بدن سالم که به عنوان شاخص توده بدنی (BMI) نرمال تعریف شده است، که بین 18.5 و 24.9 قرار دارد.
  4. سیگار کشیدن، خب، مقدار سالمی از سیگار وجود ندارد. “سالم” در اینجا به معنای هیچ وقت سیگار کشیدن بود.
  5. عدم مصرف الکل

پژوهشگران همچنین داده‌های مربوط به سن، نژاد و استفاده از دارو، به همراه داده‌های مقایسه‌ای از نظرسنجی‌های ملی سلامت و تغذیه و داده‌های گسترده اپیدمیولوژیکی آنلاین مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را بررسی کردند.

آیا یک سبک زندگی سالم تفاوتی ایجاد می‌کند؟

چون مشخص شد، عادات سالم تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند. بر اساس این تجزیه و تحلیل، افرادی که به تمامی پنج عادت معیاری می‌پیوندیدند، زندگی‌های بسیار بلندتری را نسبت به کسانی که هیچ‌کدام از این عادت‌ها را نداشتند، به دست می‌آوردند: 14 سال برای زنان و 12 سال برای مردان (اگر این عادات را در سن 50 سالگی داشته باشند). افرادی که هیچ‌کدام از این عادت‌ها را نداشتند، احتمالاً بیشتر به دلیل سرطان یا بیماری قلبی عروقی به صورت زودرس فوت می‌کردند.

پژوهشگران مطالعه همچنین امیدوارهای زندگی را بر اساس تعداد این پنج عادت سالم برای افراد محاسبه کردند. حتی یک عادت سالم (و اهمیتی نداشت کدام یک باشد)، حتی یکی، امیدواری به زندگی را در مردان و زنان به میزان دو سال افزایش می‌داد. به طور قابل پیش‌بینی، هر چه افراد عادات سالمتری داشتند، مدت زندگی آن‌ها بیشتر بود. این یکی از آن شرایط است که می‌خواستم نمودارهای آن‌ها را برای شما مجدداً چاپ کنم، چرا که بسیار جذاب هستند. اما اگر خیلی کنجکاو هستید، مقاله آنلاین قابل دسترس است و نمودارها در صفحه 7 آن وجود دارند. نگاهی به نمودار B بیندازید: “میانگین امیدواری به زندگی در سن 50 سالگی بر اساس تعداد عوامل کم‌ریسک.”) این بسیار مهم است و این تحقیقات قبلی مشابه را تأیید می‌کند — تعداد زیادی تحقیق مشابه قبلی. یک مطالعه از سال 2017 با استفاده از داده‌های مطالعه سلامت و بازنشستگی نشان داد که افراد 50 سال و به بالا که وزن نرمال داشتند، هرگز سیگار نکشیده بودند و میزان مصرف الکل آنان کم یا هیچ بوده ، به طور متوسط هفت سال بیشتر زندگی کردند. یک مگا-تجزیه و تحلیل از 15 مطالعه بین‌المللی در سال 2012 که شامل بیش از 500،000 نفر شرکت کننده بود، نشان داد که بیش از نیمی از مرگ‌های زودرس ناشی از عوامل ناسالم مانند رژیم غذایی ناسالم، فعالیت ناکافی، چاقی، مصرف بیش از حد الکل و سیگار بود.

پس مشکل (بزرگ) ما چیست؟

همان‌طور که نویسندگان این مطالعه اشاره می‌کنند، در ایالات متحده، ما به طرز بی‌معنی برای توسعه داروهای شیک و دیگر درمان‌ها برای بیماری‌ها هزینه می‌کنیم، به جای آن که سعی کنیم از آن‌ها جلوگیری کنیم. این یک مشکل بزرگ است.

کارشناسان پیشنهاد داده‌اند که بهترین راه برای کمک به مردم برای ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی و سبک زندگی، در سطح جمعیت بزرگ، از طریق تلاش‌ها و تغییرات سیاست‌های بهداشت عمومی است. (کمی شبیه قوانین کلاه موتورسواری و کمربند ایمنی…) ما در زمینه قوانین تنباکو و چربی‌های اشباع‌دهنده کمی پیشرفت کرده‌ایم.

بدون شک، صنایع بزرگ از این مقابله نقدی دارند. اگر ما راهنمایی‌ها و قوانینی داشته باشیم که به ما کمک می‌کنند به طور سالم زندگی کنیم، شرکت‌های بزرگ همچنان به اندازه زیادی غذاهای فست فود، چیپس و نوشابه نمی‌فروشند. و برای شرکت‌هایی که به دنبال کسب درآمد به قیمت جان انسان هستند، خب، این موضوع باعث خشم آن‌ها می‌شود.

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *