۴ مرحله برای یک سبک زندگی سالم

خودتان را آزمایش کنید: عادت‌های شما چگونه ارزیابی می‌شوند؟

فکر می‌کنید که یک سبک زندگی سالم دارید؟ به جز برخی اوقات که از مسیر خارج می‌شویم، بیشتر ما فکر می‌کنیم که به خوبی (یا حداقل به اندازه کافی) با عادات خوب تغذیه‌ای و فعالیت‌های بدنی که هر وقت می‌توانیم وارد کنیم، سلامت خود را حفظ می‌کنیم. اما آیا این کافی است تا به عنوان “سالم” شناخته شوید؟

بر اساس یک مطالعه اخیر، تعداد بسیار کمی از بزرگسالان واقعاً دارای شاخصه‌های یک سبک زندگی سالم هستند. این مطالعه، منتشر شده در Archives of Internal Medicine، نشان داد که تنها 3 درصد از بزرگسالان آمریکایی نمره کامل را برای آنچه نویسندگان آن را چهار شاخص اساسی سبک زندگی سالم می‌دانند، کسب کردند. فقط 13.8 درصد از آن‌ها سه شاخص را داشتند؛ 34.2 درصد فقط دو شاخص را داشتند. زنان کمی بهتر از مردان امتیاز گرفتند.

ببینید چقدر شما با چهار کلید تحقیقاتی برای سلامتی این پژوهشگران همخوانی دارید:

  • آیا سیگار می‌کشید؟
  • آیا توانسته‌اید وزن سالمی را حفظ کنید (شاخص توده بدنی بین ۱۸ تا ۲۵) یا موفق به کاهش وزن شده‌اید تا به وزن سالم برسید؟
  • آیا حداقل ۵ پرسرویس میوه و سبزیجات را روزانه مصرف می‌کنید؟
  • آیا روزانه ۳۰ دقیقه یا بیشتر، ۵ روز در هفته ورزش می‌کنید؟

خبر خوب این است که این رفتارها برای شما باید غریبه نباشد، زیرا تمامی آن‌ها به جز یکی از قسمت‌های جدایی‌ناپذیر کلینیک کاهش وزن هستند. اعداد ۲ تا ۴ پایه برنامه WLC را تشکیل می‌دهند، عاداتی که ما به طور مداوم درباره آن‌ها بحث می‌کنیم، درباره آن‌ها مقاله می‌نویسیم و توصیه می‌کنیم.

همه می‌دانند که سیگار کشیدن برای سلامتی ضرر دارد. اگر یکی از خوشبخت هایی هستید که هرگز به نیکوتین معتاد نشدید، به شما تبریک می‌گویم. امیدوارم افراد سیگاری، به دقت در حال کوشش برای کنار گذاشتن این عادت باشند. اهمیت یک زندگی بدون سیگار برای سلامتی شما و همچنین برای سلامتی افراد اطراف شما نباید کم‌رنگ شرح داده شود.

۴ مرحله و بیشتر

هر چند این چهار عادت بدون شک برای یک سبک زندگی سالم بسیار مهم هستند، اما برخی ممکن است بگویند که باید عوامل بیشتری در نظر گرفته شود. چه چیزهایی در لیست شما قرار می‌گیرند؟

فقط به عنوان یک سرگرمی، یک لیست شخصی از ۱۰ عادت سالم (علاوه بر چهار اصلی) که به بهبود و رضایت از سبک زندگی کمک می‌کنند، تهیه کردم:

  • روزانه دندان‌هایتان را بشویید و از نخ دندان استفاده کنید تا دندان‌ها و لثه‌هایتان سالم و بی‌اختلال باقی بمانند.
  • خواب کافی داشته باشید. افرادی که خواب کافی دارند، نه تنها با استرس بهتر مقابله می‌کنند، بلکه ممکن است کنترل بهتری بر روی اشتهایشان داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می‌تواند “هورمون‌های گرسنگی” ما را به عدم تعادل بیندازد و ممکن است باعث خوردن بیش از حد شود.
  • از غذاهای خانواده به طور منظم لذت ببرید. این امر به والدین این اجازه را می‌دهد که به عنوان نمونه‌های خوب خدمت کنند، می‌تواند مصرف غذاهای مغذی‌تر را ترویج کند و صحبت‌های پرانرژی را فراهم کند. اتصال به خانواده و یا دوستان قسمت قدرتمندی از زندگی سالم است.
  • چندین بار در روز لبخند بزنید و بلند بخندید. این باعث می‌شود که زمینه خود را از دست ندهید و به شما کمک می‌کند که با وضعیت‌هایی که در غیر این صورت شما را دیوانه می‌کنند، مقابله کنید. کمدی‌ها را بخوانید، سریال کمدی تماشا کنید، یا جوک بگویید تا احساسات خوشحالی خود را بروز دهید.
  • تفکر، دعا یا به دست آوردن سکوت حداقل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روزانه. تأمل خوب برای روح شما خوب است، به شما کمک می‌کند که با فشارهای زندگی روزمره مقابله کنید، و حتی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

یک شمارشگر گام‌ها (پدومتر) بخرید و اجازه دهید انگیزه شما را برای پیاده‌روی بیشتر افزایش دهد. فراموش کنید که چه تعداد دقیقه فعالیت نیاز دارید؛ فقط هر کاری که بتوانید انجام دهید تا گام‌های بیشتری را در روزتان جا بردارید. هر چه شما به فعالیت‌های بدنی بپردازید، می‌تواند به کاهش استرس، سوزاندن کالری و افزایش اعتماد به نفس کمک کند.

به راستی بایستید. اگر وقتی ایستاده‌اید تمام قد و طولانی باشید و عضلات شکمتان را تنیده کنید، هر وقتی پیاده می‌روید، به فکر “قد و تنظیم” باشید تا بیشترین تأثیر را از حرکت ببرید.

یوگا را امتحان کنید. حرکات آن کمک به افزایش قدرت و انعطاف پذیری و بهبود تعادل می‌کند. این بخش‌های حیاتی برای افراد مسن به ویژه هستند و هر دو جنس می‌توانند بهره‌مند شوند.

پروتئین را تقویت کنید. این ماده مغذی بخشی اساسی از برنامه تغذیه شماست و می‌تواند میزانی بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از کالری‌های کل شما را تشکیل دهد. پروتئین مدت زمان طولانی در شکم شما باقی می‌ماند؛ آن را با مواد غذایی دارای فیبر بالا ترکیب کنید تا با کمترین کالری احساس سیری کنید. لذت بردن از اندکی مقدار مغز، لبنیات کم چرب، لوبیا، گوشت لاغر، مرغ یا ماهی را تجربه کنید.

– آخرین امر اما بسیار مهم، نگرش مثبت داشته باشید. بهترین تلاش خود را برای نگاه کردن به زندگی به عنوان ” نیمه پر لیوان ” بکنید. باید به خودتان اعتماد کنید، سیستم‌های حمایتی خوبی داشته باشید و به صورت مثبت فکر کنید (“من فکر می‌کنم می‌توانم، من فکر می‌کنم می‌توانم…”) تا موفق شوید.

هر فهرست شما از رفتارهای سالم و سبک زندگی ممکن است با من متفاوت باشد. مهمترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که شما می‌توانید در سلامت و روزمرگی خود تأثیرگذار باشید. کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و به آگاهی از تغییرات رفتاری کوچکی که می‌توانند سبک زندگی شما را به یک زندگی سالم‌تر تبدیل کنند، دقت کنید.

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *