آیا روغن آرگان به محافظت در برابر ریزش مو کمک می‌کند؟

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان یا به عبارتی “طلای مایع” که بسیاری به آن اشاره می‌کنند، از هسته‌های تازه میوه درخت آرگان در مراکش تهیه می‌شود. روغن آرگان خالص در سده‌ها برای پخت و آشپزی و به عنوان درمان خانگی برای سلامتی و زیبایی، از جمله مقابله با ریزش مو، استفاده می‌شده است. امروزه، این روغن در محصولات مراقبت از پوست و موهای بسیاری یافت می‌شود.

روغن آرگان به نمایان‌کردن چندین مزیت سلامتی برای پوست شناخته شده است و بسیاری از این مزایا به مو هم اعمال می‌شود.

مزایای ممکن روغن آرگان برای مو

روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین E است که به نمایان کردن فوایدی برای پوست سر و موها شناخته شده‌اند.

در زیر تعدادی از مزایای روغن آرگان برای مو آمده‌اند که ممکن است به محافظت در برابر ریزش مو کمک کنند.

رطوبت رسانی و نرمی

روغن آرگان به طور عمده به عنوان یک مرطوب‌کننده برای پوست و مو استفاده می‌شود چرا که حاوی اسیدهای چرب اصلی مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. این اسیدها به موها کمک می‌کنند تا رطوبت خود را حفظ کنند.

روغن آرگان همچنین حاوی ویتامین E غنی است که یک لایه چربی به موها و پوست سر ارائه می‌دهد که ممکن است به پیشگیری از خشکی کمک کند و می‌تواند فریزی(پرواز موها) موها را کاهش دهد و درخشندگی را افزایش دهد.

بهبود سلامت پوست سر

روغن آرگان دارای ویژگی‌های ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که برای پوست مفید بوده و می‌تواند در پیشگیری یا بهبود وضعیت‌های پوستی کمک کند، از جمله وضعیت‌هایی که می‌تواند به سلامت پوست سر آسیب برساند و باعث ریزش مو شود، مانند:

  • پسوریازیس
  • درماتیت سبوره(نوعی التهاب پوست)

تاکنون تحقیقات علمی محدودی در مورد خواص ضد قارچی روغن آرگان انجام شده است، اگرچه ممکن است در درمان شوره کمک کند. گاهی اوقات شوره ناشی از یک قارچ مانند مخمر روی پوست سر شماست.

جلوگیری از آسیب ناشی از استایل و رنگ‌آمیزی

اسیدهای چرب متوسط ​​در روغن آرگان دارای تأثیر محافظتی هستند که می‌توانند در جلوگیری از آسیب ناشی از شستشو و استایل مو کمک کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن‌های دیگر که حاوی اسید لینولئیک، اولئیک و پالمیتیک هستند، لایه محافظی به مو اضافه می‌کنند که نیروی شانه‌زنی را بهبود می‌بخشد و مو را در طی استایل حرارتی از شکستگی محافظت می‌کند. همچنین نشان داده شده است که درمان با روغن موجب کاهش تشکیل نوک شکافهای مو می‌شود، که می‌تواند منجر به موهای با ضخامت و نمایی سالم‌تر شود.

یک مطالعه در سال 2013 هم یافت که روغن آرگان می‌تواند آسیب ناشی از رنگ‌آمیزی مو را کاهش دهد.

محافظت در برابر آفتاب

زنان مراکش قرن‌ها از روغن آرگان را برای محافظت از پوست در برابر آفتاب استفاده می‌کنند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که فعالیت آنتی‌اکسیدانی در روغن آرگان پوست را در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند. این مزیت ممکن است همچنین به موها گسترش یابد و در جلوگیری از خشکی و آسیب‌های دیگر ناشی از اشعه ماورای‌بنفش کمک کند.

روغن آرگان برای ریزش مو

تحقیق خاصی در مورد روغن آرگان برای ریزش مو وجود ندارد، اما فواید اثبات شده آن برای سلامت مو و پوست ممکن است از شکستگی مو و ریزش مو جلوگیری کند. ویتامین E در روغن آرگان به وفور وجود دارد که در یک مطالعه کوچک در سال 2010 اثبات شده است  که به بهبود رشد موها کمک می کند.

آنتی‌اکسیدان‌های قوی و اسیدهای چرب مغذی در روغن آرگان به موهای شما رطوبت می‌بخشند و در مقابل آسیب‌های ایجاد شده توسط استایلینگ و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش شکستگی و ریزش موها شود.

چگونه از روغن آرگان برای مو استفاده کنیم؟

اگر آماده‌اید تا از مزایای روغن آرگان برای موهای خود بهره ‌ببرید، چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

1.ماسک مو با روغن آرگان

تهیه ماسک مو با استفاده از روغن آرگان خالص به راحتی انجام می‌شود. استفاده از روغن آرگان خالص به شما کمک می‌کند تا از بهترین نتیجه ممکن بهره‌ببرید، چرا که می‌توانید آن را به تنهایی یا با دیگر مواد مغذی مانند روغن نارگیل یا روغن ریشه‌شیره ادغام کنید.

اینگونه انجام دهید:

  • با دستان خود، 8 تا 10 قطره از روغن آرگان را به موها و پوست سر خود ماساژ دهید. مقدار را بر اساس طول موهایتان تنظیم کنید.
  • ادامه دهید و موها و پوست سر خود را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید بصورتی که از انتها تا ریشه موها پوشش داده شود.
  • موهایتان را در یک حوله یا دستمال مو بپیچید و تا صبح صبر کنید.
  • صبح، موهایتان را بشویید و به طور معمول استایل کنید.

2.شامپو

شما می‌توانید شامپو حاوی روغن آرگان بخرید، اما تهیه آن برای خودتان هم آسان است.

  • مقدار معمولی شامپو را در دستان خود ریخته.
  • یک یا دو قطره از روغن آرگان به شامپو اضافه کرده و دستان خود را به هم بزنید تا مخلوط شود.
  • به موها بمالید و مانند معمول شسته و آبکشی کنید.
  • هر دو یا سه روز یک بار تکرار کنید.

3.کرم موی بدون شستشو

شما می‌توانید به عنوان کرم موی بدون شستشو از روغن آرگان استفاده کنید تا از شکستگی ناشی از شانه‌زنی و استایل کردن موها کاسته شود.

  • موهای خود را به تعلیمات روی بطری شامپو به طور کامل بشویید.
  • موهای خود را با حوله خشک کنید تا بیشتر آب آن خشک شود.
  • دو یا سه قطره از روغن را در دستان خود بچکانید و به موهای خود بمالید.
  • موهای خود را مانند معمول خشک و استایل کنید.
  • این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

4.محصول استایلینگ

از روغن آرگان به عنوان محصول استایلینگ استفاده کنید تا موهایتان را صاف کرده و همچنین می‌تواند موهایتان را از آسیب حرارتی مرتبط با استایل کردن با حرارت محافظت کند.

  • یک یا دو قطره روغن آرگان را در دستان خود فشار دهید و دستان خود را به هم بزنید.
  • به موهای تمیز و خشک خود به آرامی بزنید، بدون اینکه به پوست سر ماساژ دهید ، باید لایه‌ای نازک روی سطح موها باقی بماند.
  • مانند معمول استایل کنید.

بهترین روغن آرگان برای مو

وقتی می‌خواهید از روغن آرگان برای پوست سر و مو استفاده کنید، کیفیت خوب و روغن آرگان خالص بسیار مهم است. ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد، اما مقدار کمتری از آن به میزان بیشتری از نتیجه مورد انتظار شما منجر می‌شود.

هنگام خرید بهترین روغن آرگان برای مو، اطمینان حاصل کنید که:

  • روغن آرگان 100 درصد خالص و ارگانیک بدون هیچ مواد دیگری باشد.
  • برای مصارف آرایشی معرفی شده باشد.
  • در بطری شیشه‌ای رنگی تیره عرضه شود.

روغن آرگان باید در بطری شیشه‌ای رنگی تیره عرضه و نگهداری شود تا ویژگی‌های آن حفظ شود.

محصولاتی که می‌توانید آنلاین خریداری کنید را بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

روغن آرگان می‌تواند موها و پوست سر شما را مرطوب کند و موهایتان را از آسیب‌های روزمره محافظت کند. با کاهش شکستگی و نوک شکافها و حفظ سلامت پوست سر، روغن آرگان ممکن است به پیشگیری از ریزش مو و داشتن موی مملو از حجم و ضخامت کمک کند.

جهت تهییه : https://silkyskin.ir/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86-60-%d9%85%db%8c%d9%84/

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *