۱۰ فواید روغن ماکادامیا که هیچکس به شما درباره‌ی آن ها نگفته است

روغن ماکادامیا برای سلامتی مفید است؟ بله، اما آیا می‌دانید چرا؟ در اینجا همه چیزی که باید درباره‌ی روغن ماکادامیا بدانید، از جمله فواید آن، برای شما توضیح داده شده است!

معمولاً برای پخت و پز، مراقبت از مو و زیبایی کاربرد دارد، روغن ماکادامیا از مغزهای درختان ماکادامیا استخراج می‌شود که اصالتاً در استرالیا رشد می‌کنند. برخلاف روغن نارگیل، روغن ماکادامیا در دمای اتاق به صورت مایع شفاف زرد روشن است که بیشتر به صورت خالص استفاده می‌شود.

روغن ماکادامیا حاوی مقدار زیادی عناصر غذایی، اسیدهای چرب و پتاسیم است و غلظت اسید پالمیتولئیک آن باعث شده تا به عنوان یک مواد معروف در محصولات آرایشی شناخته شود و در انواع لوسیون‌های پوستی، کرم‌های صورتی، ماسک مو و غیره استفاده شود. به جز اینکه یک مرطوب کننده عالی برای پوست و یک مکمل عالی برای موهای شماست، در زیر شاهد تعدادی از فواید فوق العاده روغن ماکادامیا برای سلامتی خواهیم بود.

۱۰ فایده روغن ماکادامیا

استفاده از روغن ماکادامیا برای پوست، مو و بدن چندین فایده دارد. اگرچه روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و دیگران معمولاً برای پخت و پز، مصرف غذایی، مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شوند، اما افراد اکنون بیشتر از همیشه به روغن ماکادامیا توجه می‌کنند. در واقع، این روغن با طعم مغزی و شیرین، ۴۰ برابر قوی‌تر از روغن زیتون است، که به معنای کاهش پتانسیل بیماری‌های قلبی، التهاب و سکته علاوه بر موارد دیگر می‌باشد. حالا بیایید به صورت مفصل ده فایده شگفت‌انگیز و کمتر شناخته شده‌ی روغن ماکادامیا را بررسی کنیم.

1.کمک به کاهش خارش و جوش

روغن ماکادامیا شامل فیتواسترول‌هاست که کمک به کاهش التهاب دارند. این روغن با غنی بودن از اسیدهای چرب امگا-۳ و امگا-۶، به پوست حساس کمک می‌کند و خارش و جوش را کاهش می‌دهد و همچنین شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را آسان‌تر می‌کند. اگر شما مطمئن نیستید یا برای اولین بار دارید از روغن ماکادامیا استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از روغن پاک کننده ژولیدو روشن‌کننده پوست عمیق آرامش بخش ماکادامیا شروع کنید. این یک روغن پاک کننده منحصر به فرد است که به آرامی پوست شما را تمیز می‌کند و آن را نرم و مرطوب می‌کند. این صابون صورت فرمول غیر خشک کننده دارد، که پوست شما را با اشباع نیاز آن به رطوبت، لوس می‌کند. از آنجایی که این روغن پاک کننده با روغن ماکادامیا پوست شما را تغذیه می‌کند و حساسیت شما را آرامش می‌دهد، می‌توانید از آن بدون نگرانی از تشکیل جوش و خارش استفاده کنید.

2. تعمیر جای جوش و خطوط کشیدگی

استفاده از روغن ماکادامیا برای پوست به عنوان یک درمان مفید برای کاهش خطوط کشیدگی، درمان پوست خشک و تعمیر جای جوش ثابت شده است، زیرا این روغن دارای سطوح بالایی از اسید لینولئیک، پالمیتولئیک و اولئیک است. این روغن به تغذیه پوست کمک می‌کند و به عنوان یک مرطوب‌کننده عالی عمل می‌کند.

3. جلوگیری از چین و چروک زودرس

روغن ماکادامیا حاوی یک آنتی‌اکسیدان نادر به نام اسکوالن است که با افزایش بازسازی کراتینوسیت‌های پوست، کمک به جلوگیری از تشکیل زودرس چین و چروک در پوست می‌کند. علاوه بر اسید پالمیتولئیک، یک اسید دیگر در روغن ماکادامیا که به حفظ رطوبت و انعطاف پوست کمک می‌کند، اسید لینولئیک است. این روغن فواید زیادی برای پوست نوزاد، پوست بالغ، پوست خشک دارد و بنابراین یک ماده مفید در کرم‌های چشم و بالم‌های لب است زیرا سطوح بالایی از مرطوب‌سازی دارد.

4. درمان لب‌های خشک

از آنجایی که این روغن به کاهش التهاب در زخم‌ها یا زخم‌ها کمک می‌کند، در محصولات زیبایی مختلف از جمله رژلب، ضدآفتاب، نرم‌کننده پوست و موارد دیگر استفاده می‌شود. شما می‌توانید حتی با استفاده از روغن ماکادامیا و موم زنبور عسل، بالم طبیعی لب بسازید. این کمک می‌کند تا لب‌های خشک رطوبت بگیرند و به طور قابل ملاحظه‌ای ظاهر و سلامتی لب‌های شما را تغییر دهد. اگر وقت ساخت بالم طبیعی ندارید، مشکلی نیست. می‌توانید بالم غنی کننده لب ماکادامیا از Pure Sense را امتحان کنید که با خواص روغن ماکادامیا ترکیب شده است. این بالم لب از مواد آلی تهیه شده و بدون سولفات و پارابن است. همراه با روغن ماکادامیا، این بالم غنی کننده لب همچنین حاوی روغن ریشه‌ی خارشتر است که به رفع تغییر رنگ و دادن یک ظاهر تازه‌تر به لب‌های شما کمک می‌کند.

5. اهلیت موهای پرت و خشک و کم‌جذاب

روغن ماکادامیا حاوی اسیدهای چرب است که رطوبت را به موها اضافه می‌کنند. این برای موهای خشک و پرت عالی عمل می‌کند زیرا روغن مکادامیا سبک و چربی نمی‌افزاید. بنابراین، مرطوب‌سازی که این روغن فراهم می‌کند، موهای بی‌حیات شما را به موهایی تازه و سالم تبدیل می‌کند بدون اینکه آنها را سنگین کند.

6. نرمی و بازسازی پوست سر و تغذیه آن

روغن ماکادامیا توانایی تنظیم تولید روغن پوست سر را دارد، بنابراین همیشه پوست سر و مو را مرطوب نگه می‌دارد.

همانطور که قبلاً گفته شد، روغن ماکادامیا شامل اسید لینولئیک است که به بازسازی عملکرد حفاظتی پوست کمک می‌کند، در حالی که اسید اولئیک پوست سر را با مرطوب کردن و تغذیه، نرم و نرمال می‌کند.

روغن ماکادامیا به طور قدرتمند از ریشه‌های مو، به بهبود کلی سلامت موی شما کمک می‌کند. درباره‌ی اینکه این روغن چگونه عجایبی برای محافظت از سلامتی پوست سر شما انجام می‌دهد، می‌توانید یک قدم به جلو بروید تا موهایتان را با مراقبتی که لایق آن است، با مجموعه محصولات مراقبت از موی عمیق ماکادامیا مراقبت کنید.

7. تنظیم تولید روغن

روغن ماکادامیا توانایی تنظیم تولید روغن پوست سر را دارد، بنابراین همیشه پوست سر و مو را مرطوب نگه می‌دارد. اسید اولئیک موجود در این روغن سطوح بدن را برای تولید چربی مجدداً برمی‌گرداند و باعث کاهش تولید بیش از حد چربی می‌شود. این به افرادی با نوع موی چرب کمک می‌کند زیرا تولید بیش از حد روغن را متوقف کرده و در نتیجه، شوره و باکتری‌های دیگر را کاهش می‌دهد.

8. حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها است

همانند بیشتر مغزها، مغزهای ماکادامیا نیز یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و آلزایمر را افزایش دهند که با توجه به آنتی‌اکسیدان‌ها به طور قابل توجهی می‌توانند منحیث خطر اینگونه بیماری‌ها را کاهش دهند. این روغن همچنین غنی از توکوتری‌نول‌ها، یک شکل از ویتامین E است که به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.

9. برای سرخ کردن، پخت و سرخ کردن عمیق بهترین عمل می‌کند

روغن ماکادامیا طعمی نرم و کره‌ای دارد و برای سرخ کردن، پخت و سرخ کردن عمیق غذا عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین می‌توانید از آن به عنوان پایه برای سس سالاد و جایگزین کره استفاده کنید هنگامی که شیرینی‌ها یا دیگر مواد غذایی مشابهی می‌پزید.

10. کمک به کاهش وزن

روغن مغزهای ماکادامیا با مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و چربی‌های سالم پر است؛ همه اینها به کاهش وزن کمک می‌کنند. اسید پالمیتولئیک موجود در روغن ماکادامیا به افزایش متابولیسم چربی کمک می‌کند و ذخیره‌سازی چربی را کاهش می‌دهد. روغن چربی امگا-۷ کنترل سوزاندن چربی و اشتها را کنترل می‌کند که به طور غیر مستقیم به کاهش وزن کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

از آنجایی که روغن ماکادامیا با چربی‌های یک‌بار متصل شده و منبع غنی از ویتامین E است، به آسانی توسط پوست جذب می‌شود و احساس چربی نمی‌دهد. در مورد مو، این روغن دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مو را از آسیب‌های محیطی بهبود می‌بخشد. علاوه بر مزایای استثنایی آن برای پوست و مو، روغن ماکادامیا همچنین یک روغن عالی برای استفاده در پخت و پز، پخت و سرخ کردن غذاها است. با این حال، افرادی که به مغزها حساسیت دارند باید از استفاده از این روغن خودداری کنند یا قبل از استفاده در هر نوعی از محصولات، با یک پزشک مشورت کنند.

پرسش‌های متداول (FAQ)

1. آیا باید روغن مغزهای ماکادامیا در یخچال نگهداری شود؟

روغن مغزهای ماکادامیا باید در محلی خنک در یک بسته بندی هوایی نگهداری شود. می‌توانید آن را در یخچال نیز نگهداری کنید. این روغن ارگانیک مناسب برای انواع محصولات زیبایی است، از جمله محصولاتی که بعد از استفاده آب بشویید یا بر روی پوست باقی بماند. همچنین می‌توانید آن را مستقیماً به عنوان روغن ماساژ بدون گرمایش یا سرد کردن آن استفاده کنید.

2. آیا روغن ماکادامیا بهتر از روغن زیتون است؟

از نظر آماری، روغن ماکادامیا 85٪ چربی‌های یک‌بار متصل شده را دارد در حالی که روغن زیتون فقط 76٪ آن را داراست. به علاوه، نسبت اسیدهای چربی امگا-۳ و امگا-۶ در روغن ماکادامیا به طور قابل توجهی متعادل است. هر دو این روغن‌ها به مرطوب‌سازی و نرم کردن پوست و مو کمک می‌کنند اما همانطور که قبلاً گفته شد، روغن ماکادامیا ۴۰ برابر قوی‌تر از روغن زیتون است که این امر روغن ماکادامیا را بهتر از روغن زیتون می‌کند.

3. آیا روغن مغزهای ماکادامیا فاسد می‌شود؟

روغن مغزهای ماکادامیا دارای عمر مفید بلندتری است و مقاومت خوبی در برابر فاسد شدن دارد زیرا حاوی مقدار کمی از اسیدهای چربی چندگانه است. بنابراین، در مقایسه با بسیاری از روغن‌های دیگر که به سرعت فاسد می‌شوند، روغن ماکادامیا پس از برداشت حدود دو سال استوار است. بنابراین، اگر در نظر دارید از روغن معمولی خود به روغن ماکادامیا برای پخت و پز و مصرف غذا تغییر دهید، به نظر می‌رسد که این ایده خوبی است.

جهت تهییه : https://silkyskin.ir/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%85%db%8c%d8%a7-30-%d9%85%db%8c%d9%84/

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *